לפני קצת יותר מעשור, נכנסה בסערה אל חיינו אפליקציית האינסטגרם – אפליקציה שבזמנו, שינתה את כללי המשחק. בעוד כי המדיות החברתיות הפופולריות ביותר של דאז, פייסבוק וטוויטר אמנם כללו תוכן ויזואלי אך שמו דגש על טקסטים, אינסטגרם הציגה שינוי מרענן, כזה אשר במסגרתו תוכן ויזואלי הוא זה שיהיה בקדמת הבמה.
מאז אינסטגרם עברה כברת דרך משמעותית שכן, היא הפכה להיות אפליקציית המדיה החברתית הפופולרית ביותר וכן גם נרכשה על ידי פייסבוק. בימינו, מדובר על אחת הפלטפורמות החשובות ביותר עבור בעלי עסקים שכן, פרסום ממומן באינסטגרם הוא חלק בלתי נפרד מהצלחתו של כל עסק בשנת 2023. אז איך עורכים פרסום ממומן באינסטגרם בצורה הנכונה ומה צריך לדעת לפני? ובכן, בכתבה זו החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת בנוגע לנושא זה וכל היוצא בכך.
פרסום ממומן באינסטגרם – מאיפה מתחילים ואיך זה עובד?
בעת בה אנו מדברים על פרסום ממומן באינסטגרם, חשוב מאוד להבין כי מדובר על סוג פרסום שונה במהותו מפרסום בפייסבוק ושאר רשתות המדיה החברתית. למעשה, פלטפורמת האינסטגרם זו פלטפורמה אשר מתחדשת באופן בלתי פוסק, כך שכל פיצ'ר עדכני שמופיע הוא הזדמנות נוספת לפרסום
למעשה, פרסום ממומן באינסטגרם מתבצע במסגרת של קמפיינים אותם מפרסמים כמעין פוסטים בפיד האפליקציה, אם כי ניתן גם לפרסם קמפיינים בתור סטוריז או אפילו רילס. במידה והצלחתם להגדיר היטב את הקהל היעד שלכם בעת העלאת הקמפיין, כל אותם לקוחות פוטנציאליים יוכלו להבחין בהודעה שלכם בעת בה הם גוללים באינסטגרם ועוברים בין פוסטים, סטוריז או רילס.
קמפיין ממומן באינסטגרם – כך תעשו זאת בעצמכם
בעלי עסקים רבים רוצים לנסות לפרסם באינסטגרם בעצמם לפני שהם מגדילים את הפעילות הפרסומית ושוכרים את שירותיו של איש מקצוע מומחה בתחום, אך אינם יודעים מאיפה להתחיל. למעשה, כל מה שצריך לעשות במצב שכזה הוא לעקוב אחר מספר שלבים פשוטים, כמובן לאחר שהגדרתם את חשבון האינסטגרם של בית העסק שלכם בתור חשבון אינסטגרם עסקי:
• יוצרים קמפיין חדש – היכנסו אל "Instagram ads" ולחצו על האפשרות של יצירת קמפיין חדש.
• הגדירו את מטרת הקמפיין – בדיוק כמו כל קמפיין אחר, גם קמפיין ממומן באינסטגרם אמור להיות מוגדר בצורה מפורטת על מנת שיוכל להצליח. האם אתם מעוניינים לעודד מעורבות בקרב הקהל הקיים שלכם, להשיג עוד תנועה – או שבכלל אתם מעוניינים להעלות את חשיפת המותג שלכם ולהשיג עוד לידים?
• תקציב – לאחר שיצרתם קמפיין חדש והגדרתם מהן מטרותיו, הרי שכעת עליכם להגדיר את תקציב הקמפיין שלכם בנוסף ללוח הזמנים שבמסגרתו הקמפיין ירוץ. נוסף על כך, חשוב מאוד לציין כי תוכלו להגדיר תקציב פר יום או לחילופין, להגדיר תקציב למשך כל תקופת הקמפיין שלכם – תלוי בכם.